Søk i denne bloggen

mandag 27. februar 2023

Erfaringer fra møte med Stable Diffusion og Dall-E

De kunstige intelligensene i Stable Diffusion og Dall-E lager "kunst" for deg etter instruksjon. Her er en amatørs erfaringer...









Bestillingen til Stable Diffusion var, litt inspirert av møtet forleden dag med Chat GPT, i rekkefølge, først mine initialer, human soul, artificial intelligence, distant future artificial intelligence, conscience og my living soul. Her var jeg inspirert av historien om dataingeniøren Blake Lemoine som ble overbevist om at den kunstige intelligensen han var med på å utvikle, La MDA, hadde etablert sjel. Chat GPT hadde opplagt lært av dette. 

Den montasjen jeg kunne lage av de ni presentasjonene jeg fikk er vist ovenfor. Jeg synes nok at Dall-E var hakket bedre.

Deretter Dall-E der bestillingen var "An expressionist painting of artificial intelligence with a human soul in a futuristic landscape".


De fire alternative bildene, ble levert under ett, og er vist i montasjen ovenfor. Det tok bare noen minutter. Dall-E har opplagt som innholds-politikk at de ikke lager karikaturer av f.eks. Putin. Mitt forsøk i den retning ble avvist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar